8. 8. 2012

X-Pyr 4 deň


   4 deň X-pyr začal Kubo neskorším vstávaním. Od 6:00 rána väčšina poľa čo môže chodiť tak ide, no v priebehu dňa sa ukáže, že nohy a motivácia mnohých pretekárov sú poriadne ohlodané. 0 19:00 bude v súťaži už iba 10 pilotov! 




   Kubo si včerajší deň ozaj odtrpel hlavne psychicky. Pomalé pohybovanie sa v pred, taktizovanie, čakanie na slabší vietor a záverečný let v silnom vetre, či skôr féne si vyberá svoju daň. Dokonca sa prvý raz uvažuje o odstúpení z preteku, veď tam boha nešiel preto aby čakal na kopci alebo urazil o zlom krky 20km za deň, ale preto aby to vyhral a každý deň sa posúval výrazne dopredu.
Ráno teda po 9:00 keď mu Peťo ošetril pľuzgiere na poničených nohách sa vydáva na cestu. Asi ešte netuší, že dnes sa k večeru obráti celá pozornosť naňho a stane sa opäť po jeden a pol dni „un piloto primero“.

  Peťo o tom píše: Po včerajšom lete sme sa stihli presunúť do kempu v Zurizi, kde boli ďalší štyria piloti. Oni sa chystali ráno o 6tej vyšlapat na najbližší hrebeň s južným štartom, niečo viac cez 2000m. Kubo si potreboval trochu odpočinúť tak vyrážal až o 9tej na južný hrebeň trochu ďalej. Po ceste sme stretli turistov ktorí nám ukázali o 1000x lepšiu mapu akú máme my a tak sa Kubo rozhodol ísť s nimi na najbližší hrebeň a mňa poslal poprať do kempu veci, keďže už začíname smrdieť ako prasce :) 
Turisti sľúbili, že mu pomôžu aj odštartovať.Aj keď si začínam vyčítať, že som mal íst sním ja. Práve som sním volal a už je hore hľadá štartovačku a okolo 12tej by chcel štartovat. 
Máme to tu dosť ťažké, zlé mapy a hlavne bez netu. Keď sa mi sem tam podarí poslať mail tak som rád.

   Pred obedom si volám s Kubovou mamkou a zisťujem, že sa pohybuje na 3 priečke a keďže nie som pri počítači do 17tej hodiny, tak mi o to viac spadne sánka, keď čítam že Jacob zázračne veje prvú stovku na X-pyr 2012. Komentáre typu:

- „Sensacional vuelo el de Jakub. Tiene el honor de ser el primero en pasar de 100 km. Y esto sin saber hasta dónde llegará... Enhorabuena!!“
- „Jakub es un competidor correoso, buen piloto y valiente“, „Jakub flew like crazy“
-„Jakub Jakub Jakub!!! Great!! Amazing!!!“ alebo „Jakub is flying like a King“...
-„Jakub es el Maurer de la X-Pyr !! si mantiene estos vuelazos será difícil darle caza!“
nepotrebujú ani preklad a ani ďaľšie komentovanie.

   Dnes gibonko strelil už 2 otočné body a momentálne o 18:00 strieda výšky od 3800 do 2400 metrov a veje +60km/h ako píla. Takticky vynikajúco zvládol vyhnúť sa zakázanej zóne, ktorá pravdepodobne posadila na zem druhého Ivana Colása a teraz je vo vzduchu okrem Kuba na 3 mieste ešte líder minulých dní Inigo Gabiria. Alex Ciuhandu si svoje šťastie asi vybral včera, dnes stratil už 4 pozície a je 30km vzadu. Každá minúta, ktorú sa teraz Kubo udrží vo vzduchu mu prinesie náskok pred pretekármi, čo teraz na večer nemôžu alebo už nebudú chcieť vzlietnuť.


   Krátko pred 19:00 Kubo pristál juhovýchodne od Castejon de Sos vo výške 1350m a Peťo sa k nemu približuje autom. Momentálne má náskok pred druhým Colásom 50km a 70km pred piatym Alexom, ktorý práve odštartoval na večerný let. Kubo dnes preletel takmer 125km...

  19:20 „Taká malebná dedinka toto, kde som pristál....“ počujem z telefónu Kuba. Po gratuláciách a rýchlych správach čo by ho mohli zaujímať sa pýtam ako je na tom s nohami. 
Odpoveď je typicky Kubova – „no bolia ale mám ich v p.či“ :))) Po nervóznom včerajšku si dnes naozaj spravil náladu.
Na otázku aký vietor tam fúka vraví: „Keď som nízko tak idem dopredu ledva 7km/h ale nad 3000 valím aj 80km/h.“
 Aká je tam termika?
„Dneska som sa tolko namiešal rukami, žeby som guláš pre celý regiment uvaril :) Zle sa točia tie stupáky a lietam tu nad rozmanitou krajinou. Dnes som letel popri takej skalnej stene, že uuuuuuuhhh.“

  Nadšenie počuť z každej vety veď sú v hre už iba 10ti! piloti a posledný stráca 165km. Chalani dnes odídu čo najbližšie k ďalšej štartovačke a podľa Kubových slov už sa teší na nejaký oficiálny štart, z ktorého sa aj normálne lieta. Držme palce na zajtra nech sa počasie vylepšuje a lety sa predlžujú. Kubo má dobre našlapnuté, nech to vydrží tak aj naďalej. Poradie po dnešku je 1. Kubo 2. Colás 3. Martin 4. Ciuhandu 5. Inigo Gabiria



blog comments powered by Disqus

OBĽÚBENÉ PRÍSPEVKY